..så vakker dagen er når den berøres av kjærlighet...

24. august 2011

"STREPTOKOKKHALS"


Så måtte også jeg kapitulere pga halsbetennelse. Feber, kjempevondt i halsen, hodepine og stemmeløs.  Da kan jeg ikke skryte av at jeg aldri er syk lenger. To dager i senga men Paracet 1g x 4 og nesedråper  har ikke ført frem så i dag var jeg og kjøpte meg Penicillin etter råd fra kollega Brith på LV. 
Han på apoteket spurte flere ganger om jeg virkelig skulle ha så mange tabletter, her er det vanlig å kjøpe 1-3tbl. og så er kuren over. Er det rart de blir resistente!!
Ellers blir jeg stelt godt med av min private "pleieassistent", og han sørger for at jeg får i meg nok drikke.
I dag klarte jeg å komme meg til kontoret og avtalen jeg hadde der men det var godt å slenge seg på senga igjen. Første Penicillintabletten er tatt, 1/2 time før mat, så da får en tro det hjelper på etterhvert.

Ingen kommentarer: