..så vakker dagen er når den berøres av kjærlighet...

3. september 2011

GJENSYN MED ST.CRUZ DE LARA

Sist søndag reiste vi på gudstjeneste i St.Cruz de Lara, et sted jeg besøkte ofte da vi var her fra 1990-93. Gikk mye på hjemmebesøk sammen med Elias. Husa av stein, jordblokker og bambustak er byttet ut med flotte hus. Gatene har fast dekke og bilene har inntatt bydelen.


På møte kom Paulina som lurte på hvor jeg hadde vært disse årene.
 Nytt kirkelokale har de og fått. Her var det mulig å stå oppreist for Torleif også.

På tirsdag reiste vi til Lima for å hente visumene våres som ble klare på rekordtid.
Som vanlig er Lima guffent på denne tiden, tåkete og kaldt. Fryser fra en kommer til en reiser. Denne gangen var det ekstra ille for meg, trodde egentlig jeg var ganske pigg igjen men fikk erfare noe annet. Om morgonen da vi skulle til imigrasjonskontoret hadde jeg store problemer med å stå på beina. Måtte sette meg ned flere ganger for ikke å besvime. Torleif sto i kø mens jeg hang på en stol, karret meg til skranken hver gang de skulle ha fingeravtrykk og bilde. Og bilde det bærer preg av dette!!!
Men vi fikk ordnet alt og kommet oss tilbake til Arequipa.
Så har vi vært hos lege, tatt prøver og fått medisiner. Lab.prøvene kan vi gå inn på internet å få svar på, det har jeg ikke opplevd at jeg kan gjøre hjemme som privatperson....
Det siste er at jeg mistet en plombe, bødet "tres puntas" for dere som vet hva det er ble for hardt. Så no er jeg igang hos tannlegen. Overlevde denne gangen og.

I dag har jeg vært på Markedet og kjøpt meg picnic kurv, 1kg tomater til ca 5kr, 1/2 kg jordbær til samme pris. 

Ingen kommentarer: