..så vakker dagen er når den berøres av kjærlighet...

27. september 2011

SETELA.


Mye av tiden min her ute brukes ved SETELA, det teologiske seminaret hvor Torleif er rektor. Det ble flyttet til Arequipa for ca 2 år siden  og ligger på samme tomt som Den Norske skolen som dere ser her.

 Einar og Ingrid Andrea gikk på skole her på 90-tallet . I dag er det tre elever, to i første og en i andre. To av de er barna til lærerparet som jobber ved skolen.

På nedre delen av tomten holder Setela til, med administrasjon- og undervisningsbygg. I andre etasje helt til venstre holder jeg til så skulle dere streife innom Arequipa så stikk innom.


 Her ser dere internatet, til venstre er det leiligheter for familier og til høyre enkeltrom med bad for enslige. I hver ende er det felleskjøkken og på takene er det muligheter for å vaske og tørke klær.


På mandag og onsdag formiddag er jeg sammen med konene til studentene, en dag er det studier eller annet tema som vi snakker om. Akkurat nå er det Yolanda som har emnet " Jeg, pastorkone - hjelp!"
Onsdagene er det håndarbeid, de har strikket, heklet, perlet og sydd. No går det i lapper "patchwork."
Ved hver samling har vi kaffe/te og noe å bite i, og vi bruker masse tid til prat.

Jenny fra Peru

Christina fra Peru

Roxana fra Peru


Sonia og Megali fra Ecuador

Noen ganger er det matlaging for hele storfamilien her på Setela. Da samles vi alle og lager mat sammen. Denne gangen var det mat fra Ecuador som sto på programmet.

Mor og datter, disse ble jeg kjent med da jeg bodde i Bolivia. Da gikk far til Kathy på Setela og nå er det hennes tur. Mor Sonia er på besøk fra Ecuador.


Grilling av kylling.

Og maten smakte !

Ingen kommentarer: