..så vakker dagen er når den berøres av kjærlighet...

13. mars 2007

13.Mars i Sucre

Jeg har pakket for å dra på landsbygda, både sovepose og moskitonett er med. Vi skulle reise med buss i kveld , men no fikk jeg nettopp beskjed om at det ikke blir noe av. Dit vi skulle er det blitt politisk uro, ( visst noe krangling mellom ordførere) dermed kunne det være farlig og han anbefalte ihvertfall ikke utlendinger å reise dit. No kommer en annen lege opp i kveld for å snakke om et nytt sted. (Zudañes), dermed blir det ikke å reise før i morgon og jeg som har lånt bort rommet mitt til en av guttene som var så lei av å bo på tremannsrom. Men det er vel det minste problemet.
Var deilig å komme tilbake til Sucre, mere oversiktlig og greit her.
Fortsatt syke studenter, ei fikk faktisk brystsmerter på Soløya. det fikk jeg jo vite etterpå, jeg var jo igjen i La Paz. Heldigvis er ho sykepleier og klarte og holde roen, er fin igjen av det men no er det magen. Fortsetter med skytteltrafikk mellom labaratoriet og hotellet.
Ellers er de begynt på praksisukene sine no så det blir mye tolking ved intervjuer. I går var vi på PLAN og hadde intervju med de som jobber med Chagas, er en sykdom som mange her har. Overføres ved en bille som stikker, men den må da først være smittet. Kan gå med sykdommen i mange år før den gir symptomer. For spesielt interressert kan dere lese om det på internet.
Ellers skal vi innom Leger uten grenser, Røde Kors, Sykehus, Barnehjem etc etc
Da står det igjen og se om vi reiser i morgon.

Ingen kommentarer: