..så vakker dagen er når den berøres av kjærlighet...

8. mars 2007

8.MARS "KVINNEDAGEN"

I dag gikk turen videre til Titicaca og Soløya, men jeg er igjen i La Paz med to som ligger på sykehus. Ei ble lagt inn på tirsdag med amøber og dehydrering, ble skrevet ut i går ettermiddag. Jeg skulle ha fri i går men det ble det ikke noe av. 8 stk hadde kasta opp og hatt diare om natta så jeg gikk i skytteltrafikk mellom hotellet og labaratoriet med "skitprøver". I gårkveld ble to nye innlagt, en med amøber og ei med høydesuke. Ho var virkelig syk, hadde begynnende lungeødem og en SAT på 86 for dere som skjønner dere på det. Ga ho surstoff på hotellet, var da blå på leppene. Heldigvis har jeg en kjempefin lege jeg samarbeider med, han er lege for Den Amerikanske ambasaden her i Bolivia. Betryggende for de tar vel ikke hva som helst. Har besøkt de syke no, en blir utskrevet i ettermiddag men ho med høydesyke blir tidligst utskrevet i morgon. Så no rusler jeg rundt i sossestrøket her i La Paz, har handlet litt til de to syke og så får jeg vel ta meg litt mat etter hvert.

Ingen kommentarer: