..så vakker dagen er når den berøres av kjærlighet...

29. mars 2007

AVSLUTTNINGSFEST OG HJEMREISE

Avsluttningsmiddagen ble bra, bestilte mat til 60stk, og jeg sannelig det ble noen flere. Alltid noen som kjenner noen og da slenger de seg på. Det var et vidt spenn, to av gjestene sitter i grunnlovsforsamlingen(han ene har forresten svensk kone). Lurte veldig på om vi i Norge spiste lutefisk også. Så hadde vi de som ikke ville sitte ved bordet, de sto ute og spiste. Foretrakk og spise med fingrene. Det sier noe om de store kulturforskjellene i dette landet. Jeg hadde invitert gruppa Wasinjan til å spille folkloremusikk, og en annen gruppe til å vise tradisjonelle danser. De klarte å dra meg ut på gulvet også denne gangen. Da vi var ferdig dro studentene på byen og ble til de sene nattetimer.
Dagen etter fikk vi fart på oss for taxisjåførene fortalte at de var iagng med blokkeringer av veiene nede i byen, vi kastet oss rundt og kom avgårde i tide. Kom oss til St.Cruz via Cochabamba. Jeg fikk såvidt rukket og treffe Juana(venninne fra tiden vi bodde i Sucre) mens flyet tok på nye reisende. Ei av studentene forlot oss og dro til Lima for å møte kjæresten, og ei til Chile for å treffe sin familie der. I St.Cruz var det 31 varmegrader og fuktig. Da ble jeg helt slått ut. Dagen etter reiste vi til Buenos Aires, her var det og varmt. Måtte og ha en overnatting her, var ute på byen og spiste om kvelden og så var det tidlig avgang neste morgon. Her ble 6 stk igjen for å ha ferie, vi var da 15 som fortsatte til Norge. Jeg tok avskjed med de i København da de skulle videre til Bergen. Var godt å komme til Oslo og ikke minst å treffe Torleif igjen.

No har jeg da karantene siden jeg har oppholdt meg såpass mye på sykehus i Bolivia. Har vært å tatt MRSA-prøve og rtg. av lungene. Selv føler jeg meg veldig frisk, men må vente til jeg har fått svar på prøvene før jeg kan jobbe. Dvs at det ikke blir noe før jeg starter i ny jobb etter påske. Men det er godt å ha noen rolige dager, har ikke hatt en hel fridag siden jeg dro.
No gleder jeg meg til påske og at vi alle skal være hjemme noen dager.

Ingen kommentarer: